Decoupage - porady dla początkujących




Niedługo minie rok odkąd zajmuję się tą pracochłonną techniką jaką jest decoupage. W związku z tym aby to uczcić postanowiłam założyć bloga! W ciągu tego roku nauczyłam się naprawdę wielu nowych rzeczy i chciałabym podzielić się spostrzeżeniami z początkującymi dekupażystkami :)




1. POŚPIECH jest Twoim wrogiem!

Nigdy, przenigdy się nie śpiesz. Sama niejednokrotnie popełniłam ten błąd, bo klient czeka, bo termin goni, podsuszę suszarką, szybciej machnę pędzlem - będzie dobrze. Nie, nie będzie, tylko dokładasz sobie roboty... Pół biedy jak rozedrzesz serwetkę jak ja poniżej albo zrobisz dziurę przy transferowaniu obrazka... zawsze można poprawić. Jednak jeśli za szybko nałożysz klej i serwetka tak się zmarszczy, że nawet papier ścierny jej nie uratuje to wtedy jest koniec i płacz przed ojcem czy mężem - "tatuś pomóż...zeszlifuj" :)


2. Nie rób zbyt dużo rzeczy jednocześnie

Ok, ok - sama popełniam ten błąd :)
Zawsze robię mnóstwo rzeczy jednocześnie, jedno schnie to można działać z drugim. Jednak nie unikniesz wtedy wpadek! A to pomalujesz sobie białą butelkę niedomytym pędzlem po czarnej farbie, a to serwetkę odwrotnie przykleisz, a to zamek odwrotnie zamontujesz na skrzynkę (to akurat mój mąż!) albo... spowodujesz eksplozję w swoim warsztaciku! :) 


3. Papier ścierny Twoim przyjacielem 

Swoje prace szlifuję wielokrotnie: najpierw samo pudełko, później farbę bazową, a następnie polakierowaną serwetkę po to żeby była perfekcyjnie gładka - nie bój się, jeśli dobrze polakierujesz pracę serwetka nie podrze się. Najczęściej używam papieru ściernego o gramaturze 180 - 240.

4. Zainwestuj w pędzle

Początkowo też myślałam, że to tylko takie gadanie, jednak jak zaopatrzyłam się w porządne pędzle moje życie się odmieniło :) 
www.leroymerlin.pl




Przykładowo pędzle tego typu nadają się tylko do malowania bejcą, nie używam ich do niczego innego.




www.paperconcept.pl
Moim faworytem są pędzle firmy Renesans, szczególnie te o wymiarze 40 mm. Każdy ma pewnie inne zdanie na ten temat, jednak używam tych pędzli od stycznia i w ciągu tych 11 miesięcy kupiłam dwa, są tak wytrzymałe!



5. Nie przepłacaj

Wiem jak to jest, sama na początku kupowałam preparaty przeznaczone do decoupage, jednak teraz nauczona doświadczeniem wiem, że czasem warto pokombinować, szczególnie na tych produktach, które używamy najczęściej.
  • Biała farba - używamy jej najczęściej, nie warto kupować akrylowej - lepiej zaopatrz się w puszkę zwykłej białej farby do ścian.
  • Lakier - już dawno przekonałam się, że wolę lakier z marketu budowlanego, leję nim na prawo i lewo, nie wypłaciłabym się gdybym kupowała te specjalne :) Aktualnie moim ulubionym jest Domalux, bezbarwny, wodny.
  • Klej - do tego akurat się nie stosuję, używam profesjonalnego, jednak wiem, że wiele dziewczyn używa po prostu Wikolu.
  • Serwetki - masz w domu drukarkę laserową? drukuj swoje własne serwetki - ogranicza Cię tylko fantazja :)

6. Nie poddawaj się! Każde niepowodzenie traktuj jako nowe wyzwanie!

7. Pamiętaj - ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia.

 W następnym poście przedstawię pakiet startowy dekupażysty:)

Olga


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka