Jak zrobić przecierki?

Często pytacie mnie jak robię tzw. efekt przecierki. Zrobienie takiego efektu zajmuje dużo czasu jednak proces sam w sobie nie jest trudny :)

A więc zaczynamy!

Krok 1  
Wybór farby


Wybór farby zależy od przedmiotu jaki ozdabiamy. Zauważyłam, że przedmioty drewniane lepiej malować farbami akrylowymi, natomiast szkło farbami kredowymi. Do końca nie jestem w stanie wytłumaczyć o co mi chodzi, ale jeśli pomalujemy szkło farbą akrylową wychodzą dziwne pajączki i bąble, które nie do końca mnie urządzają:)

 Ja będę robić przecierki na butelce więc wybrałam farbę kredową. Dotychczas testowałam trzy marki:
1. La Pajarita dostępne np. sklepie Dekormania
2. Pentart w zasadzie dostępne w każdym lepszym sklepie plastycznym, lecz również na: Inspirello, Paperconcept
3. Daily art - ostatnio moje ulubione, ciężko dostępne, świetnie kryją! Można je znaleźć na: Stonogi, Inspirello

Krok 2 
Malowanie na czarno

Roboczo nazwałam ten krok malowaniem na czarno, ale oczywiście ten kolor nie jest konieczny, wśród moich prac znajdziecie przecierki czerwone, niebieskie, różowe czy żółte. Jak kto woli!:)


Krok 3 
Smarowanie świeczką

Ten etap jest niezwykle ważny, gdyż od tego zależy jak będą wyglądać przecierki.
Wyschniętą i pomalowaną na czarno butelkę "maziamy" świeczką w dowolnych miejscach. W przypadku skrzynek najlepiej wysmarować boki ponieważ wtedy efekt będzie najlepszy.


 Krok 4  
Malowanie białą farbą

Kolejnym krokiem jest malowanie wysmarowanej świeczką butelki białą farbą czy też innym kolorem jaki wybraliście. Malujemy kilka warstw w moim przypadku około trzech lub czterech. Nie przesadzajmy, jak będzie ich za dużo przecierki nie wyjdą.
Z moich obserwacji wynika, że nie da się zrobić przecierek jeśli pomalujemy przedmiot białą farbą akrylową, a jeśli się da to jest to ciężkie. Ja zawsze maluję najzwyklejszą Śnieżką - kupuję nawet litrowe puszki i starczają na długo. 


Krok 5
Papier ścierny 

Teraz najgorsza robota, bardzo brudzi więc nie polecam robić tego np. przy otwartej szafie (brawo ja!). Dla początkujących polecam papier ścierny o grubości 240. Ja się nie patyczkuję i używam 120 ale ja już mam wprawę:). Butelkę szlifujemy tak długo aż powierzchnia będzie idealnie gładka a przecierki będą satysfakcjonujące.
Krok 6
Lakierowanie

Gdy powierzchnia jest gładka a przecierki nam się podobają możemy lakierować pracę a co dalej? Czy nakleicie serwetkę? Czy zrobicie trasfer? To już pozostawiam waszej kreatywności :)

Jeśli będziecie naklejać serwetkę nie zapomnijcie, że czarny będzie wam prześwitywał, więc warto podmalować tło przed klejeniem. 


 W razie pytań piszcie i wrzucajcie swoje "przecierki" :)

Olga


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka